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Spacescapes-Landlines

Internationale Architekturbiennale Rotterdam
18 x 8 x 6 m, TENT, Centrum Beeldende Kunst, Rotterdam (NL), 2003

International Architecture Biennial Rotterdam
18 x 8 x 6 m, TENT, Centrum Beeldende Kunst, Rotterdam (NL), 2003



I was delivered on an airplane
with no wings.
An airplane with no engine.
An airplane without a pilot.
And, as a matter of fact,
it wasn’t an airplane at all.

(click on image for a larger frame)

"take the horizon line and roll it out under your feet"

Spacescapes-Landlines: Ein Gemeinschaftsprojekt basierend auf der Idee einer Reise durch ein "doppeltes" Bild einer erfundenen Landschaft. Das erste Bild steht direkt vor den Augen und das zweite ist im Gedächtnis gesehen.
Das Projekt "Spacescapes-Landlines" ist eine raumbezogene, ortsspezifische Installation
für TENT (Centrum voor Beeldende Kunst, Rotterdam, NL), die Zeichnung, Skulptur sowie Text/Sound involviert.
Christine Rusche: Die Raum-Zeichnung und Skulpturen, die für die Ausstellung entwickelt wurden, betonen und brechen die Architektur und Struktur des Ausstellungsraumes, mit der Absicht, die Wahrnehmung von Bild und Raum neu auszurichten.
Steven R. Barich: Das "Reisetagebuch", welches als gesprochener Text in der Ausstellung zu hören sein wird, arbeitet mit Text als Medium, um die sichtbar gemachte Landschaft neu zu entdecken. Das "Reisetagebuch" basiert auf einer tatsächlichen Reise durch Europa und erzählt von der Bewegung durch Raum, Ort und Landschaft, dem Verschwinden in Landschaft als Thema und über den Rhythmus des Reisens ansich.

A joint exhibit based on traveling through a dual image of a fictional landscape. To see the first image standing before you, and to hold another in your minds-eye.
The artists Christine Rusche (D) and Steven Robert Barich (US) collaborate to develop the project Spacescapes-Landlines, a site-specific installation involving drawing, sculpture and sound/text for TENT, Rotterdam.
Christine Rusche, elaborating from previous room-drawing projects, brings visual content to this collaboration, manipulating black and white imagery to develop a three-dimensional view of a two-dimensional landscape inside the gallery at TENT. The drawing and sculpture created for the exhibition both emphasizes and dismantles the architecture of physical space in the gallery, in an attempt to re-direct our perception of an image and a space.
Steven Robert Barich, working with narrative and text as a tool to re-discover the visualized landscape, produced a travel-log for the project. The travel-log is loosely based on an actual tour through Europe; exploring notions of movement through space, disappearance into landscape as a theme, and rhythms found in the act of traveling.



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